zondag 23 september 2012

Rokjes naaien

Gezellige tetter en naai dag gehad. Het was weer fijn om mijn vriendinnetje over de vloer te hebben. En zoals vorige keer hebben we weer rokjes genaaid. Alleen liep het deze keer niet zo vlot. Ik was vooral te moe om goed uit te leggen hoe een rits in een rok gezet werd en op den duur wist ik niet meer.
Maar uiteindelijk is het toch gelukt en bij het passen tot de ontdekking komen dat het rokje toch te groot is omdat we het wat anders gemaakt hebben. Gelukkig is dat probleem snel opgelost.
Rok passen speld tot steken zodat hij goed past. De schaar er in en klaar om de volgende keer te stikken. Zoom er nog in en rokje is af.

Zelf heb ik een proef rokje gemaakt voor de kleine "worm". Het model van een bestaand rokje van haar overgetekend. Restje stof en 2 mouwen van een t-shirt waar ik het stofje nog mooi van vind maar waar het model uit is, de tailleband gemaakt.
Het proefmodel is een draagbaar model geworden. Ze kan er morgen zo mee naar school gaan.

Proefmodel

2 opmerkingen: