donderdag 27 september 2012

Paddenstoelen knutselen

Voelde mij vandaag een bezienswaardigheid op de trein. Blijkbaar wordt er op de trein niet veel gehaakt. Het is voor mij een ideale plek om te haken, lekker rustig en je schiet op :-). 
Mijn verzameling kerstballen is uitgebreid. Het is een leuk geheel aan het worden.

Samen met mijn jongste neefje heb ik paddenstoelen geknutseld met servettechniek. Hij heeft geknutseld  en ik heb uitgelegd hoe het moest en heb af en toe wat bijgewerkt.
De foto van de afgewerkte paddenstoelen heeft hij getrokken.




Benodigdheden:
- W.C. rolletje
- Halve piepschuimen bal 
- Servetten
- Lijmpistool
- Verfborstel
- Servettechniek lak
- Bord of passer

Hoe maken:
- De bovenste laag van het servet afhalen. Doe dit zeer  voorzichtig dit laagje is fragiel.
- Je knipt 1 vierde van het servet uit.
- Het w.c. rolletje bestrijken met lijm en de servet er opplakken.
- De kanten van het servet die over het rolletje uitsteken en inknippen.
- De binnenkant van het w.c. rolletje instrijken met lak en de uitsteeksels van het servet naar binnen plooien.
- Je tekent op de dunnen laag van het servet een cirkel, iets groter dan de ronde van halve bal.
- Na het uitknippen van de cirkel, knip je om de 5cm in de zijkant van de cirkel naar binnen toe ongeveer 5cm.
- Bal met lak insmeren en het servet er opplakken. Door de in knipjes in de zijkant kan je het servet er netjes opkleven.
- Als alles goed droog is, de beide helften aan een lijmen met het lijmpistool.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten