woensdag 17 oktober 2012

patroon babysjaal haken

Na een week ziek zijn, nu weer min of meer de oude. Loop enkel nog al "trompetend" rond, maar dat zal ook wel weer overgaan.
De voorbije week heb ik niet gefreubeld. Had er jammer genoeg de energie niet voor. Veel slapen en lezen heb ik gedaan. De momenten dat ik wat energie heb, heb ik doorgebracht om toch zo gezond mogelijk te kunnen eten. Mijn voedingsadvies van de diĆ«tiste bevalt me goed. Ik begin stilletjes aan verandering te merken en me fitter te voelen.

Op verzoek van enkele lezers, het patroon van een gehaakte baby sjaal.

De sjaal is gehaakt met naald nr 3, de gekleurde boord is gehaakt met naald nr 4
Breedte: 6cm, zonder ruche
Lengte: 70 cm, zonder ruche

Sjaal:
1) Haak 15 lossen
2) 1 stokje in de 4e los vanaf de naald, daarna 1 stokje in elke losse. einde van         de toer
3) 3 lossen = 1ste stokje, 1 stokje in elk stokje van vorige toer.
4) Herhaal 3 tot d sjaal 70 cm is.
5) Kant af

Ruches:
Toer 1:
1) Begin aan de lange kant.start met 3 losse= 1ste stokje.
2) Haak nu  aan de zijkant van elk stokje 4 vaste.
3) Herhaal dit tot aan de voorlaatste van deze kant.
4) Om de hoek mooi rond te maken haak je in het laatste stokje 6 vaste
5) Aan de korte kant van de sjaal haak je in elk stokje 3 vaste, doe dit het einde
6) In het 1ste stokje van de lange zijkant, haak zes stokjes.
7) Herhaal 2, 3 en 4
8) Nu ben je aan de laatste korte kant gekomen. Herhaal 5
9) In de laatste steek van 8, haak je zes vaste ipv 3 vaste.
    Nu zou er op elke hoek zes vaste gehaakt zijn.

Toer 2
Begin met een keerlosse = 3 losse haken.
Haak nu op elke vaste van de vorige toer een stokje.

Toer 3:
Begin met een keerlosse en 1 stokje in de eerste steek.
Haak nu 2 stokjes in elke stokje van de vorige toer.
Hecht af.

Toer 4:
Haaknaald nr 4
Haak 3 losse = 1ste steek.
Haak nu op elke stokje van de vorige toer een stokje in de contrasterende kleur.
Hecht af.

Succes!!

Als iets niet duidelijk, geef maar een sein en dan pas ik het aan.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten